Ind- og udtjek

Elektronisk ind og ud-tjek

Ved indgangene hænger skærme til ind- og ud-tjek af børnene. Det er vigtigt at I som forældre hver dag husker at tjekke jeres børn ind og ud på skærmene. Ind- og udtjekningen er både vores overblik over hvilke børn som er i institution, og det system vi trækker evakueringslister fra ved f.eks. brand.

Det er ligeledes vigtigt, at I sammen med jeres barn sørger for at sige godmorgen og farvel hver dag. Både for at træne jeres barn i det sociale samspil der ligger i at hilse på hinanden, men også for at sikre optimal sikkerhed i det tilfælde, at I glemmer at tjekke ind eller ud, eller der er IT nedbrud på systemet.

Det er ligeledes vigtigt at det er jer som forældre der udfører ind- og udtjekningen, også selvom det kan være sjovt at løfte barnet op, så det selv kan trykke på skærmen. Vi oplever desværre med jævne mellemrum, at forkerte børn bliver tjekket ind eller ud når børnene selv betjener skærmen, eller at børnene efterfølgende begynder at lege med skærmene når der ikke er voksenopsyn.

Husk derfor, at det af sikkerhedshensyn, kun er voksne som må betjene skærmene.

Det er ligeledes vigtigt, at I altid holder systemet opdateret i forhold til om jeres barn er syg eller holder fri, da vi bruger systemet til at planlægge børnenes hverdag efter, og det kan have afgørende betydning for vores aktivitetsmuligheder, at vi ved hvor mange børn vi har på et givent tidspunkt.