Forældresamarbejde ->partnerskab

Vi vægter i Jorden Rundt samarbejdet med vores forældregruppe meget højt. Vi har også nogle forventninger og aftaler, som ligger til grund for dette.

I dropdown menuerne har vi samlet både det formelle - men også det der handler om det gode partnerskab, hvor vi alle tager ansvar.

Når forældresamarbejde bliver til partnerskab

I København alle daginstitutioner ud fra politisk vedtagne pejlemærker for pædagogisk kvalitet. Et af den handler om Forældresamarbejde – forældrepartnerskab:

Forældre og institution skal indgå i et tæt og ligeværdigt samarbejde om det enkelte barns eller unges udvikling og trivsel.

Forældre er en ressource i forhold til samarbejdet om deres børn og skal ses som del af et partnerskab.

I Jorden rundt har vi en god dialog med vores forældregruppe. Forældrerådet deltager i det årlige tilsyn og ansættelsessamtaler så vidt det er muligt.

Vi inviterer forældregruppen til at tage del og bygge op om vores faglige fokus, som når vi f.eks. arbejder med sprog/matematik, så informere og beskriver vi, hvordan man hjemme kan støtte op og hjælpe med barnet, som kan være optaget af dette emne.

Vi har flere arrangementer med forældre, men især 2 inviterer til særlig deltagelse fra vores forældre:

Plantedag

Sommerfest

Ved disse arrangementer kan man som forældre vælge en meget aktiv og/eller passiv deltagelse. (læs mere om disse under punktet aktiviteter)