Om institutionen

Jorden Rundt er en integreret institution.

Vi har tre vuggestuegrupper og to børnehavegrupper. Vi er beliggende ved Amager fælleden tæt på DR byen og mellem metrostationerne Islandsbrygge og Dr byen.
Jorden Rundt er en del af Klynge AC, som består af i alt 8 institutioner i samme nærområde. I Jorden Rundt er Lean Rasmussen pædagogisk leder, og indgår i klyngeledelsens lederteam, som består af 7 øvrige pædagogiske ledere samt klyngeleder Lone Lindstrøm.

Klyngen arbejder ud fra fælles pædagogiske principper, men arbejdet med pædagogiske læreplaner tilrettelægges med udgangspunkt i den enkelte enheds børnegruppe og daglige struktur.

Hjemmesidens formål er at præsentere institutionen for kommende og nuværende forældre, som ønsker at søge information omkring institutionens rammer, værdier og grundtanker.

Den aktive platform for dokumentation, information og dialog findes via Aula, som kan tilgås, når barnet er indmeldt i institutionen.

Huset er opdelt, så vuggestuen befinder sig i den ene fløj og de 2 børnehavegrupper i den anden fløj med udgang til legepladsen.

Vi tilstræber at have mest muligt uddannet personale, og vores medarbejdere er derfor en blanding af pædagoger, pædagogiske assistenter og pædagog medhjælpere. Derudover har vi en leder, 1 rengøringsassistent og en gårdmand. Vi har i perioder tilknyttet medarbejdere, som er i praktik, jobtræning m.v.

Stue 1. Vuggestue (12 børn og 3 voksne)

Stue 2. Vuggestue (12 børn og 3 voksne

Stue 3. Vuggestue (12 børn og 3 voksne

Stue 4. Børnehave (22+ børn og 3 voksne)

stue 5. Børnehave (22+ børn og 3 voksne)

Der er yderligere 2 faste medarbejder, som arbejder på tværs af alle børnegrupperne, og har særlige funktioner der understøtter det pædagogisk og det praktiske arbejde.

Om formiddagen arbejder vi med at opdele stuerne i mindre børnegrupper, så børnene oplever den størst mulige grad af nærvær og fordybelse i deres dagligdag.

Hver fredag formiddag har vuggestuen fællesfredag på tværs af stuerne med sang og dans. Børnehave har fælles torsdage, hvor børnene deles op i aldersgrupper på tværs med sange, sanglege og andre musiske aktiviteter og lege.

Alle aktiviteter og forløb der planlægges i Jorden Rundt tager udgangspunkt i en anderkendende og inkluderende tilgang, som beskrevet i vores læreplaner og værdigrundlag.

I Jorden Rundt er det vigtigt for os at samarbejde på tværs af hele huset. Vores aktiviteter tager derfor udgangspunkt i fælles planlægning og temaer, så de fælles rammer giver sammenhold, fælles forståelse og mulighed for forskellige tiltag der kan inspirere og motiverer.

Vi arbejder med fælles planlægningsmøder ugentligt, hvor børnehave og vuggestue har mulighed for at planlægge på tværs.

Man skal som forældre holde sig orienteret om, hvad ens barn skal, på stuens opslag i aula, i kalender og ugeplan ved garderoberne